Handelsbetingelser


Generelle oplysninger


Skagen Keramik
CVR-nr. 26849667
Ydunsvej 5, 9990 Skagen
Mailadresse: michaela@skagen-keramik.dk
Telefonnummer: 28967370

 

Betaling

Skagen Keramik modtager online betalinger med: Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard og bankoverførsel. Jeg tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Ved bankoverførsel sendes varen, når betalingen er modtaget. 

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. 

 

Fragt

Leveringstiden for varer på lager er 2-3 hverdage. Forespørg gerne om leveringstid, på varer der ikke er på lager og på personliggjort keramik.

Jeg afsender varer med Bring, DAO, GLS og PostNord. Fragten bliver beregnet ud fra vægt.

Du modtager et trackingnummer, så du kan følge din pakke.

Du kan også vælge at hente din bestilling på min adresse og vil her modtage en mail, når den er klar til afhentning.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos mig.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give mig besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til michaela@skagen-keramik.dk, benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne eller du kan bestille en fortrydelsesformular samt pakkelabel hos Shipmondo på dette link: https://return.shipmondo.com/skagen-keramik

Returfragten koster kr. 60,-

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give mig besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos mig, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Du får i dette tilfælde ikke leveringsomkostningerne retur.

Returnering
Når du har givet mig besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til mig.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
 

Ingen fortrydelsesret på:

  • Varer som er fremstillet efter dine specifikationer eller som har fået et tydeligt personligt præg.
  • Forseglede varer, hvis forseglingen er brudt.

 
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.


Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker jeg det beløb, du hæfter for.

Jeg refunderer alle betalinger modtaget fra dig, inkl. leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som jeg tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor jeg har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Jeg tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Jeg kan tilbageholde betalingen, indtil jeg har modtaget varen.

 

Varen sendes til:

Skagen Keramik, Ydunsvej 5, 9990 Skagen

Jeg modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give mig besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

Reklamationsret

Når du handler hos mig som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer jeg dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så jeg kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig brug af produktet.

 

Varen sendes til:
Skagen Keramik, Ydunsvej 5, 9990 Skagen

Jeg modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  
 

Persondatapolitik

Jeg har brug for følgende oplysninger, når du handler hos mig:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Jeg registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
 
Personoplysningerne registreres hos Skagen Keramik og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne anonymiseres.  
Jeg samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på mine vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Læs mere på siden for min persondatapolitik.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Skagen Keramik v/ Michaela Kilsgaard. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk


 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14.03.2022

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortrydelsesformular 

(Kan også hentes på dette link: https://return.shipmondo.com/skagen-keramik - her kan også tilkøbes en returlabel til kr. 60,-)